Stageweek 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Maas - WaarBenJij.nu Stageweek 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Maas - WaarBenJij.nu

Stageweek 5

Blijf op de hoogte en volg Daphne

28 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 26 februari 2013.
Vandaag begon onze korte stageweek, en het was 't drukste dagje tot nu toe!
We begonnen met 8 kindjes, en Angelina en ik kregen samen 2 zalen toegewezen waarover wij de verantwoording hadden. Op deze 2 zalen lagen echter maar 4 kindjes, hoor!
We kregen de IC zaal, waar 2 kindjes lagen met diarree en braken, en de kleuterzaal.
Eerst heb ik de twee kindjes in de kleuterzaal gebaad en verzorgd en daarna eentje van de IC.
Angelina en ik moesten deze kindjes verplegen met nog een extra schort om en handschoenen aan. De ramen moesten dicht blijven i.v.m. mogelijk overbrengen van diarree/overgeven..... Dus hadden wij het ERG warm!
Het was al 9 uur toen we pas klaar waren met de verzorging! Toen hebben we even gezeten en zijn wat gaan drinken beneden.
Na de pauze hadden we artsenvisite, en daarna nog een rondje lopen. Dit duurde ook weer even, maar het blijft erg interessant.
Aan het eind van de ochtend heb ik nog een opname gedaan, en eer dat we gingen eten was het al 13.15! Helaas waren we zo laat, dat we vis kregen i.p.v. kip waar we ons zo op verheugd hadden.... Na het eten ging de tijd erg snel en was het zo tijd om te groeten!
Thuis nog gekaart en wat voor school gewerkt.

Woensdag 27 februari 2013.
Vanmorgen was het, voor hier, erg druk op de afdeling. Er lagen maar liefst 11 kindjes! Zo druk hebben we het nog niet meegemaakt.
We zijn maar gewoon begonnen met kindjes baden en bedjes dekken.
Daarna was het tijd om alle baby's (4 in totaal) de fles te geven, hier gaat ook heerlijk wat tijd overheen! Flesje drinken, boeren, en nog even kroelen natuurlijk.
Zo ben ik eigenlijk de hele ochtend bezig geweest, af en toe op en neer naar het lab lopen, op het gemakje natuurlijk anders krijg ik het nogggggg warmer.
Na het middageten heb ik nog 2 kindjes gevoed en voor ik het wist was het al tijd om te groeten.
Daarna zijn we naar Mets gegaan, om onze tour naar Palumeu (JUNGLE!) officieel te maken!!! Van 5 tot 8 april zijn wij in de jungle te vinden als mooie afsluiter van onze reis.
Daarnaast hebben we gisteravond spontaan besloten om komend weekend een kajak tripje te maken, dus ook dat hebben we geregeld en betaald.... Oftewel, we zijn weer arm nu!
Vanavond nog maar een Grimmetje kijken, of 2...

Donderdag 28 februari 2013.
Vanmorgen werd ik bruut gewekt door de wekker... Normaal ben ik altijd al wakker voordat de wekker gaat namelijk. Het duurde vanmorgen even voordat ik goed wakker was.
Op de afdeling was het nog steeds druk met 12 kindjes deze morgen, en 2 afwezige zusters waar we wel op rekende... Een planning was er vanmorgen niet, iedereen sprong bij en begonnen overal kindjes te baden waardoor we alsnog redelijk optijd klaar waren met de ochtendzorg. Gelukkig was ik op de IC begonnen, waardoor het voeden van de kindjes op mij neerkwam. Daar was ik dan wel weer even mee bezig!
Halverwege de ochtend hadden we weer grote artsenvisite, wat redelijk lang duurde met zoveel kindjes natuurlijk. Na het theoretische deel, gaan de artsen met hun co-assistenten en wij nog een rondje langs alle kindjes, dus het was ruim kwart over 12 toen we daarmee klaar waren. En dat betekent: tijd voor de controles. Na de controles gingen we eten, en ook na het eten hebben we niet stilgezeten..
Eerst moesten we de artsenvisite nog uitwerken, en daarna moesten de baby's weer gevoed worden. Gelukkig was dit tegen het eind aan, want een van de kindjes leegde haar maagje weer half over mijn pak heen. Ach, van zo'n klein schattig meisje kan ik het wel hebben.
Verder hebben we thuis niet veel meer gedaan, morgen moeten we namelijk uitgerust zijn. We hebben een kajak trip dit weekend, wat o.a. betekent dat we op onze vrije dag om 6 uur uit bed moeten...... Beetje jammer, maar een goede trip maakt dit gauw goed!

Fijn weekend.
Liefs Daphne

  • 01 Maart 2013 - 19:36

    Manon:

    Defnie!
    Eindelijk een week waar je iets kon doen dus! Leuk leuk!!
    En kajaken klinkt ook echt vet!
    Vind het fijn dat jullie het zo leuk hebben daar! :)
    Enjoy your weekend!
    xxxx

  • 04 Maart 2013 - 12:17

    Debby :

    Eindelijk wat meer kindjes op de afdeling gaan de dagen ook wat sneller !! Geniet van die kindjes en kroel er maar lekker mee dat kunnen ze wel gebruiken !!
    Dikke Kus.
    PS: ik voel spierpijn al van het kajakken op naar je volgende verslag ben benieuwd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 15683

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 15 April 2013

Suriname 2013

Landen bezocht: