Colakreek & Mahuma - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Maas - WaarBenJij.nu Colakreek & Mahuma - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Maas - WaarBenJij.nu

Colakreek & Mahuma

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 15 februari 2013.
Ondanks dat ik vandaag uit kon slapen, was ik al vroeg wakker (7.00)... Maar het idee dat ik nog zolang kon blijven liggen als ik zelf wilde, was erg lekker!
Rond kwart over 9 hield ik het voor gezien en kwam ik uit bed. Angelina en Antoine hadden blijkbaar hetzelfde 'probleem', haha.
Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt voor ons dagje, we gingen namelijk met Lilian naar Colakreek, en onderweg even langs een indianendorpje waar ze zelf een pottenbakkerij hebben.
Onderweg hadden we eten en drinken gehaald, ook ons middageten. Deze hebben we voor het eerst bij een 'Waru' gehaald, dit is een tentje waar je nasi/bami met van alles erbij kunt kopen om mee te nemen. Voor 12,50 euro hadden we ale 3 een bak nasi of bami waar je U tegen zegt en nog wat erbij! Hierna gingen we naar de pottenbakkerij, waar we allemaal ons eerste souvenir hebben gekocht(ik had enkel een paar oorbellen, maar 't gaat om 't idee).
Daarna reden we door naar Colakreek. En wat was het druk!!! (NOT). We waren echt een van de enige! Het weer was er dan ook niet naar, want al snel begon het hard te regenen.
Dit hield ons echter niet tegen, na ons middageten (waar ik heel veel van overhield, staat nu in de koelkast...) zijn we door de regen gewoon het water in gegaan.
Colakreek heet zo, omdat het water de kleur van cola heeft! Heel apart om te zien!
Na wat dobberen begon het wat te onweren.. 'Ach, dat is in de verte' zei Angelina, gevolgd door een donder erg dichtbij... Ik hoop al 3 weken op onweer (als we veilig thuis of op stage zitten), krijgen we het uitgerekend nu hier terwijl we in het water zitten.
Erg spannend werd het niet hoor, de onweer was maar van korte duur.
's Avonds thuis hebben we nog gekaart en een beetje liggen lamballen!

Zaterdag 16 februari 2013.
Vandaag stond shoppen in de Domineestraat op het programma voor ons. Gelukkig werd Antoine nog eens naar boven geroepen om de was te komen halen, want Lilian vertelde hem dat de winkels in de Domineestraat allemaal sluiten om 13.00 uur...
Daar ging onze planning! Toen zijn we maar naar het winkelcentrum vlakbij ons huis gaan shoppen. Na het shoppen hebben we onszelf getrakteerd op een overheerlijke, vers klaargemaakte cocktail! Ondertussen wat eten besteld en nog een cocktail. Die laatste hadden we beter niet kunnen doen... De alcohol kwam sowieso bij iedereen best hard aan, en daarnaast zaten we VOL van onze maaltijd (pasta met garnalen voor mij en Antoine en Angelina had pasta met zeevruchten). Na de maaltijd had ik de grootste lol met mezelf om niks. Ook gezellig toch!?
Eigenlijk moesten we nog boodschappen doen, maar daar hadden we weinig zin in..
Dus gingen we naar huis, en daar heb ik lekker een dutje gedaan op de bank, heerlijk!
Na het dutje besloten we om toch maar boodschappen te gaan doen, onze eerste prioriteiten waren namelijk ver op: kaas en red bull. ;-)
's Avonds hebben we nog een paar afleveringen van Grimm gekeken.

Zondag 17 februari 2013.
Vandaag waren we uitgenodigd om de verjaardag van Lilian te vieren, ergens aan het water!
Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen, dus tegen 10 uur stapte we in een bus en gingen we op weg naar Mahuma, een vakantieoord aan een kreek.
In de bus werd er al veel gebabbelt en gelachen met hoge debicels!
Na een reis van 1,5 uur kwamen we aan, Lilian had alles verzorgd! Eten, drinken, taart en snacks. Echt, als je naar huis zou gaan met honger dan gaat er ergens iets mis.
Er was nasi, bami, kip, gebakken banaan, groenten en iets knapperigs en heets om eroverheen te doen. Voor mij iets te heet, en aangezien ik dacht dat het alleen knapperig was, dus ik heb flink moeten drinken want mijn mond stond in vuur en vlam....
Helaas heeft het veel geregend, maar op een droog moment zagen wij onze kans om het water in te gaan. Tussendoor hebben we ons vermaakt met onze tijdschriften en met kaarten. Op het vakantieoord waren ook allerlei dieren, honden groot en klein, papegaaien maar ook aapjes!!! Hartstikke leuk dus.
Toen we terug in Paramaribo kwamen, waren er veeeel wegen overstroomd omdat het hier zoveel geregend heeft! De straten staan hier namelijk nogal snel blank.
Onze tuin staat ook gedeeltelijk blank, dus ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet!
Vanavond maar weer optijd naar bed, morgen weer fris en fruitig aan onze vierde stageweek beginnen.

Liefs Daphne.

  • 21 Februari 2013 - 13:36

    Debby :

    Haha na jou deel over die coktails zie ik jou PRETFACE helemaal voor me !!
    Geniet er van dafke !!
    Dikke Kus Debby !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2047
Totaal aantal bezoekers 15678

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 15 April 2013

Suriname 2013

Landen bezocht: