Lang weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Maas - WaarBenJij.nu Lang weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Maas - WaarBenJij.nu

Lang weekend

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 22 februari 2013.
Nadat we allemaal uitgeslapen waren en wat gegeten hadden, zijn we gaan shoppen in de Domineestraat. We hebben in ruim 3 uur tijd toch zeker 3 winkels gezien!
Haha, en in elke winkel zijn we goed geslaagd! Niemand is met lege handen naar huis gegaan. We moeten nog wel een keer terug om alle andere winkeltjes nog eens te bekijken natuurlijk. Na het shoppen zijn we bij Warung Renah gaan eten wat erg lekker was.
Terug thuis hebben we nog een potje gekaart, en toen zijn we lekker naar bed gegaan aangezien we nog wat uurtjes slaap in hadden te halen.

Zaterdag 23 februari 2013.
Vandaag stond er een studiedagje ingepland, dus nadat we uitgeslapen waren zijn we maar eens aan de slag gegaan! Aan het eind van de middag hebben we nog 2 afleveringen van Grimm gekeken, en daarna geprobeerd om een dutje te doen.
Rond half 10 was de taxi met daarin Jolijn en Annelies hier, en zijn we naar Zus & Zo gegaan om daar gezellig te gaan eten. Het was erg lekker en gezellig, maar een beetje jammer dat Antoine zijn eten pas kreeg toen wij zowat al klaar waren.. Foutje, doe je niks aan.
Na het eten zijn we nog cocktails gaan drinken bij de Zanzibar, een gezellige bar een stukje verderop. Na het nuttige van een heerlijke Mudslide & Godfather (cocktails met koffielikeur) zijn we op pad gegaan naar Zsa Zsa Zsu, dit is de place to be op zaterdagavond.
Tegen 2 uur kwamen we daar aan, en het was al redelijk druk. Er waren dit maal toch meer Surinamers dan Nederlanders en ook veel 'stagiairejagers' die ik bij Havana ook al had gezien. Rond half 4 waren we er eigenlijk al wel klaar mee, maar toen kwam er leuke muziek en hebben we het nog ruim een uur volgehouden.
Conclusie aan het eind van de avond: wij vinden Havana leuker dan Zsa Zsa Zsu. Maargoed, we hebben het gezien en het was gezellig!

Zondag 24 februari 2013
Vanmorgen hebben we eerst eens heerlijk uitgeslapen! Dat was wel nodig na weer een avondje stappen. 's Middags zijn we richting Paramaribo Zoo gegaan, nadat we ruim een uur op de taxi hebben staan wachten. Taxi's bellen is hier overigens echt drama, of ze kunnen niet of ze laten je laaaang wachten. Geef je aan met 5 personen te zijn, komen ze met een gewone auto en moet je alsnog stapelen met dit heerlijk warme weer, fijn!!
Maargoed, na een uur konden we dan toch richting de dierentuin waar Jolijn en Annelies ons al op stonden te wachten. De dierentuin was redelijk klein, en het was jammer dat het super warm was vandaag, want veel dieren lieten zich niet zien helaas!
Gelukkig hebben we ook genoeg dieren wel kunnen zien, en was het een gezellige middag.
Na de dierentuin zijn we lekker een cocktail gaan drinken bij het winkelcentrum vlakbij ons.
Daarna zijn we weer richting huis gegaan na een geslaagde dag.
Thuis hebben we nog een pizza besteld, yammieeee!! Jammer genoeg moesten we hier 70 minuten op wachten, aan de telefoon werd 30-40 minuten gezegt maar he, dit is Suriname dus dat moet je errugggg breed nemen.
's Avonds weer eens Grimm gekeken en gaan slapen met het idee dat we morgen nog lekker een dagje vrij zijn!

Maandag 25 februari 2013.
Vandaag is het in Suriname een nationale feestdag, het is namelijk nieuwjaarsdag voor de Hindoe's. Dit betekent helaas ook dat vrijwel alle winkels etc. dicht zijn op deze dag, en wij eigenlijk niets kunnen doen buiten boodschappen en luieren. Jammer, want eigenlijk hadden we veel plannen voor vandaag, voordat we door hadden dat de winkels wel eens dicht zouden kunnen zijn...
Dus, vandaag denken we veel aan thuis en gaan we maar wat voor school doen en film kijken en zo komen we de dag wel weer door.
Morgen beginnen we aan onze korte 5e stageweek!

Liefs Daphne

• 25 Februari 2013 - 16:34

Juud:

Meisie,

Volgens mij vermaak jij je verder wel daar. Jij komt elke dag wel door!
    Maakt niet uit hoe. Mis je wel hoor, ook bij de Jumbo!

Big kissss juudie

• 25 Februari 2013 - 16:37

Debby :

Kom maar door met die cocktails!! Geniet ervan Sgattie !!
    Dikke kus

• 25 Februari 2013 - 18:52

Piet En Ineke Keijsers Van Loon:

Kijk maar uit Daf want de kilo's zitten er eerder aan dan weer eraf he. Maak er maar wat van, dat zal jou best lukken. Wij gaan overmorgen naar huis. Dus dit is de laatste dikke kus vanuit Nairobi

• 26 Februari 2013 - 09:28

Chantal:

Ha Daphne,
    Lekker relaxt daar, haha. Geniet van alles wat op je pad komt! Ik blijf je volgen ;-).